Bára Šubrtová: „Na United Islands vozíme spíše objevy a za to lidi u nás prostě nejsou ochotní platit…“
V silném týmu United Islands Of Prague pracuje Bára Šubrtová již sedmým rokem a za to, jak vypadá line-up letošního ročníku, který odstartuje již 18. června, je jako hlavní dramaturg festivalu z 90% zodpovědná právě ona… Tedy o důvod víc, aby se s ní člověk jednoho žhavého středečního večera sešel, zapnul diktafon, a pak už jen pokládal jednu zvídavou otázku za druhou. Především mě zajímalo, kdo vlastně tak monstrózní fesťák bez vstupného zaplatí, ale i co pro organizátory znamená tzv. „policejní hodina“, zda sází na jistoty, či naopak odvážně objevují, s kým ve světě spolupracují, na co mohou při podepsání smluv vystupující interpreti zapomenout, koho na tomto open-airu určitě neuvidíme, proč byl letos poprvé vyhlášen DJ Contest, i jak se vlastně dá zjistit počet návštěvníků na všech ostrovech, když za muziku neplatí ani kačku. Takže nakonec fajn pokec s někým, kdo hudbou žije opravdu 24 hodin den co den…
Báro, kdy přesně jsi začala v týmu United Islands pracovat a co přesně jsi měla tehdy na starosti?
Asistentku Davidovi Gaydečkovi jsem začala dělat v roce 2008 a v té době jsem zajišťovala smlouvy se všemi kapelami, připravovala info sheety festivalu, produkci a další věci…
Předpokládám, že to funguje tak, že jeden ročník skončí a okamžitě začnete dělat na dalším. Je to tedy práce na celý rok?
Plus/mínus to tak je. Jeden ročník skončí, měsíc se dělá vyúčtování a nutná administrativa, které se nemůže nikdo vyhnout, v srpnu si trochu oddychneme a v září už jedeme nanovo, připravujeme plány na nový rok a v listopadu začínáme bookovat interprety pro další ročník…
Speciálně u vašeho festivalu se vstupem zdarma si vždycky lámu hlavu, kdo nakonec všechny ty hvězdy a náklady spojené s uspořádáním téhle monstrózní akce zaplatí… Jasně, máte tam tři hlavní sponzory, ale předpokládám, že Hlavní město Praha umožní „pouze“ vstupy do lokalit, kam byste se normálně nedostali, Gambrinus Excelent vám dá slevu na prodané zboží, takže ten hlavní díl je na České spořitelně? Dej nám hned na úvod trochu nahlédnout do financování, pokud to není obchodní tajemství…
Je to trochu jinak… My jsme předloni od města dostali grant na pořádání této akce, právě nám tedy běží čtyřletá smlouva, takže město dává o trochu víc než jen ty lokace. Další finanční injekce je právě od pivovaru, který díky tomu může být výhradním prodejcem piva na tomto festivalu, a co se týče České spořitelny, tak tam letos ještě rozhodnuto není. Každý rok se o partnerství jedná znovu, o konkrétní podobě festivalu, plnění partnerů a pokaždé je to výsledek dlouhých jednání Martina a Davida, jakožto majitelů festivalu…
Jaké pak mají sponzoři většinou požadavky na vás, aby se jim vložené prostředky vrátily? Jednáte o velikosti log na propagačních materiálech a nejrůznějších vlajících bannerech na každém kroku?
Myslím, že ta loga nehrají zase až takovou roli, ale spíše si rozumíme s cílovou skupinou, která na náš festival chodí a tato konkrétní cílovka pasuje jim do marketingových plánů pro toto období. Uvedu příklad – pokud se v daný okamžik chtějí věnovat novému brandu pivovaru pro mladé, ale ekonomicky aktivní lidi, tak tam se zrovna krásně potkáváme, protože náš festival navštěvuje hodně rodin s dětmi a ekonomicky aktivních lidí.
Více na: www.techno.cz